Interaktywne narzędzie do przygotowania i prowadzenia postępowań poniżej 130 tys. zł netto

Narzędzie, które kompleksowo prowadzi przez cały proces postępowania – od jego przygotowania, aż do wyboru wykonawcy zgodnie z wymogami przypisów przy zachowaniu pełnej kontroli nad przygotowaniem i przebiegiem postępowania. Program dostosowany do wymogów elektronizacji (umożliwia złożenie oferty oraz pełną komunikację wykonawcy z zamawiającym) narzędzie umożliwiające elektroniczny obieg dokumentów w ramach
zamówień publicznych oraz prowadzenie cyfrowego archiwum zamówień publicznych.
Produkt został stworzony we współpracy z prawnikami z Wielkopolskiej Grupy Prawniczej.

Kto może korzystać z programu?

  • Zamawiający (przygotowanie i prowadzenie postępowania)
  • Wykonawcy (składanie ofert, komunikacja z Zamawiającym)

Przykładowe funkcjonalności programu

Przygotowanie postępowania regulaminowego

Zdjęcie 1 z 8

Przygotuj kompletną dokumentację zamówienia i prowadź postępowanie w bezpieczny i intuicyjny sposób!

W ramach programu Asystent Postępowania użytkownicy mogą przeprowadzić postępowanie o udzielenie zamówienia podprogowego za pośrednictwem naszej platformy oraz dodatkowo przygotować odpowiedną kompletną dokumentację do takich zamówień, np.:

  • dokument ustalenia wartości zamówienia,
  • zaproszenie do negocjacji, ogłoszenie o przetargu, czy zapytanie ofertowego.
W Asystencie Postępowania proponujemy użytkownikom, jak powinna wyglądać treść zaproszenie do negocjacji, ogłoszenie o przetargu, czy zapytanie ofertowego! To pierwsze tego typu na rynku, tak kompleksowe, rozwiązanie – nasz klient nie dostaje szablonu dokumentu, tylko gotową dokumentację do przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia podprogowego. Po przygotowaniu dokumentów zamówienia może za pośrednictwem naszej platformy przeprowadzić postępowanie i wybrać wykonawcę.

Korzyści:

  • Ogłoszenie o przetargu, zapytanie ofertowe czy opis potrzeb i wymagań tworzone są interaktywnie krok po kroku – dzięki czemu dokumenty zamówienia zawierają wszystkie wymagane elementy i są przygotowywane w ten sam sposób;
  • Użytkownik może projektować niezbędne wykazy (np. wykaz usług, robót budowlanych, czy dostaw) – wybierając w programie odpowiednie elementy, które chce wprowadzić do wykazów lub formularza, bez konieczności samodzielnego tworzenia dokumentu;
  • Innowacyjne narzędzie ustalania kryteriów oceny ofert – rozwiązanie umożliwia wprowadzenie niemal każdego kryterium, które ma wymierny charakter (a zatem jest kryterium bezpiecznym);
  • Program jest intuicyjny i prosty w obsłudze, co daje komfort oraz bezpieczeństwo w pracy nad treścią ogłoszenia o przetargu, zapytania ofertowego czy opisu potrzeb i wymagań;
  • Aktualność norm i przepisów – w programie na bieżąco dodawane są nowe elementy wpływające na jakość przygotowanej dokumentacji;
  • Program jest w pełni dostosowany do wymogów elektronizacji;
  • Automatyczne wskazanie błędów i braków – program reaguje na pojawiające się w dokumentacji błędy i zapewnia bezpieczeństwo w pracy z zamówieniami.

Najczęściej zadawane pytania

To pytanie bardzo często pada w trakcie różnych szkoleń i konferencji, które organizujemy. A odpowiedź nie jest taka oczywista.
Niewątpliwie jednak realizacja zasady uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców czy przejrzystości powinna się przejawiać się w różnych elementach przygotowywanego lub prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia podprogowego. Z punktu widzenia udzielania zamówień podprogowych, zasadnicze znaczenie ma dokument „Komunikat Wyjaśniający Komisji dotyczący prawa wspólnotowego obowiązującego w dziedzinie udzielania zamówień, które nie są lub są jedynie częściowo objęte dyrektywami w sprawie zamówień publicznych (2006/C 179/02)”.
Więcej na ten temat w artykule mec. Pawła Sendrowskiego.

W praktyce najczęściej stosowanym trybem udzielania zamówień podprogowych jest zapytanie ofertowe lub ogłoszenie o przetargu. Niestety, przepisy w tym zakresie są niejasne i nie odpowiadają jednoznacznie na pytanie jaką treść powinno mieć zapytanie ofertowe lub ogłoszenie o przetargu (jakie minimalne elementy), jednak w przypadku przetargu cywilnego (który inicjowany jest ogłoszeniem o przetargu) zastosowanie znajdują przepisy kodeksu cywilnego, które powodują określone konsekwencje zarówno dla zamawiającego, jak i wykonawcy. Przykładowo, jak stanowi art. 701 § 3 k.c. ogłoszenie, a także warunki aukcji albo przetargu mogą być zmienione lub odwołane tylko wtedy, gdy zastrzeżono to w ich treści. Czyli jeżeli zamawiający nie wskaże wyraźnie w ogłoszeniu o przetargu, że dopuszcza modyfikację istotnych elementów ogłoszenia, to zgodnie z ww. przepisem nie jest uprawniony do dokonania takiej zmiany.
Więcej na ten temat w artykule mec. Pawła Sendrowskiego.

Przede wszystkim regulamin udzielania zamówień powinien być prosty i posiadać przejrzystą strukturę. Nie należy zapominać, że udzielanie zamówień podprogowych, choć oczywiście ma swoją doniosłość, to z założenia powinno być prostsze i mniej skomplikowane niż stosowanie prawa zamówień publicznych. Regulamin udzielania zamówień powinien odpowiadać na pytanie, jakimi zasadami kieruje się dana jednostka, udzielając zamówień podprogowych. Bardzo istotne jest aby, regulamin przewidywał różne wartości zamówienia, które z kolei wpływają na stosowanie określonych trybów udzielania zamówienia (mniej lub bardziej sformalizowanych).
Więcej na ten temat w artykule mec. Pawła Sendrowskiego.

Tak, program umożliwia prowadzenie cyfrowego archiwum zamówień publicznych.

Tak, program umożliwia generowanie protokołów z prowadzonych postępowań o wartości poniżej 130 tysięcy zł.

Tak. Jako opcję proponujemy naszym klientom dodatkowe wsparcie prawne kancelarii Wielkopolska Grupa Prawnicza Maźwa, Sendrowski i Wspólnicy sp. k. w zakresie udzielania zamówień o wartości poniżej 130.000 zł (tzw. regulaminowych).

Wybrane artykuły

  • Zamówienia bagatelne – podstawa prawna

    Zasady uczciwej konkurencji, równego traktowania wykonawców i przejrzystości...
  • Zamówienia bagatelne – wzór regulaminu

    Jak przygotować regulamin udzielania zamówień bagatelnych w granicach prawa?
  • Czy do zamówień o wartości mniejszej niż 130.000,00 zł netto stosujemy przepisy kodeksu cywilnego?

  • Jak prawidłowo udzielać zamówień o wartości mniejszej niż 130.000,00 zł netto?

    Zasady, kontekst, omówienie