Bezpłatny webinar: „Wprowadzenie zamawiającego w błąd w praktyce – analiza przypadków”.

Serdecznie zapraszamy na bezpłatny webinar, który odbędzie się 22 maja 2025 roku –

Wprowadzenie zamawiającego w błąd w praktyce – analiza przypadków

Realizacja zamówień publicznych przez wykonawców nierzetelnych, szczególnie tych którzy wprowadzają zamawiającego w błąd z pewnością jest zjawiskiem niepożądanym, które powinno być przez wszystkich uczestników rynku zamówień publicznych eliminowane.

W praktyce jednak, w toku dość dynamicznego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, zazwyczaj brak jest czasu na dogłębną i wnikliwą analizę ofert, a tym bardziej na gromadzenie dowodów nierzetelności wykonawców. Wielu zamawiających twierdzi również, że przeszkodą w stosowaniu fakultatywnych przesłanek wykluczenia jest niestabilne orzecznictwo Krajowej Izby Odwoławczej i niejasne przepisy prawa zamówień publicznych.

Tym bardziej warto się zastanowić, czy faktycznie tak jest, co w praktyce oznacza wprowadzenie w błąd, jakie są podstawy prawne wykluczenia oraz jakie w tym zakresie stanowisko ma doktryna i orzecznictwo.

 

W trakcie webinaru omówimy m.in. takie zagadnienia jak:

  •  możliwość pogłębionej weryfikacji wykonawców w ramach Asystenta Postępowania;
  • gdzie szukać informacji o wykonawcach wprowadzających zamawiającego w błąd (na przykładzie bazy wykonawców Asystenta Postępowania);
  • konkretne przypadki, w których zamawiający uznał, że wykonawca dopuścił się wprowadzenia w błąd;
  • jak do kwestii wprowadzenia w błąd podchodzi się w prawie wspólnotowym;
  • sprawy analizowane przez KIO i sądy powszechne w zakresie wprowadzenia zamawiającego w błąd;
  • self-cleaning w przypadku wprowadzenia zamawiającego w błąd.

 


 

O prowadzących:

Paweł Sendrowski

Specjalizuje się w zamówieniach publicznych, dyscyplinie finansów publicznych oraz w zakresie prawidłowego wydatkowania środków z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej.

Z ramienia Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego prowadzi kontrolę postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, finansowanych ze środków zewnętrznych, w tym środków z Unii Europejskiej. Jest autorem komentarza do zasady konkurencyjności oraz do zagadnienia zamówień tego samego rodzaju. W kręgu jego zainteresowań są również zamówienia udzielane przez podmioty działające w ramach Organizacji Narodów Zjednoczonych (w tym zakresie prowadzę m.in. szkolenia dla Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu). Prowadzi również szkolenia dla Wolters Kluwer Polska.

Jest przewodniczącym Rady Rozwoju Obszaru Gospodarczego przy Słubicko – Kostrzyńskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.

Wraz ze swoim zespołem stworzył portal do obsługi postępowań o udzielenie zamówienia publicznego „Asystent Postępowania”

 

 

Nikita Mitar

Doradca ds. produktu „Asystent Postępowania”. Od 2021 roku zajmuje się rozwojem projektu „Asystent Postępowania” (programu informatycznego przeznaczonego do przygotowania i prowadzenia postępowań o udzielanie zamówień publicznych). Jest odpowiedzialny m.in za sprzedaż i pracę z klientami w zakresie korzystania z programu oraz za kontakt z jednostkami budżetowymi w zakresie udostępniania informacji publicznej.


 

Informacje praktyczne:

Szkolenie odbędzie się na platformie Microsoft Teams 22 maja 2025 (czwartek), od godziny 11:00 do 11:45.

Link do spotkania uczestnicy otrzymają 3 dni przed szkoleniem oraz przypomnienia 1
dzień i 1 godzinę przed szkoleniem.

 


 

Zapisy:

Na webinarium można się zapisać za pomocą formularza kontaktowego

Udział w webinarium jest bezpłatny, zarejestruj się!

*Jeżeli nie wyświetla się Tobie formularz zapisów (powodem może być np blokada obsługi javacript), napisz na biuro@postepowania.pl – podaj adres e-mail, imię i nazwisko!

  • Redakcja

    Redakcja