Bezpłatne szkolenie online: Udzielanie zamówień podprogowych / ogłoszenie o przetargu lub zapytanie ofertowe w postępowaniu o wartości poniżej 130.000 zł
Serdecznie zapraszamy na bezpłatny webinar, który odbędzie się 19 marca 2025 roku –
„Udzielanie zamówień podprogowych / ogłoszenie o przetargu lub zapytanie ofertowe w postępowaniu o wartości poniżej 130.000 zł”.
Udzielanie zamówień o wartości poniżej 130.000,00 zł netto (zwanych: „podprogowymi” lub „bagatelnymi”) wcale nie jest takie proste. W rzeczywistości prawidłowe udzielanie zamówień podprogowych wymaga sprawnego poruszania się po kilku dziedzinach prawa (m.in. przepisach kodeksu cywilnego, prawie zamówień publicznych, czy ustawie o finansach publicznych).
Wielu zamawiających zastanawia się, jak przeprowadzić takie postępowanie o udzielenie zamówienia podprogowego, a przede wszystkim jakie elementy muszą znaleźć się w treści zapytania ofertowego bądź ogłoszenia o przetargu.
W praktyce najczęściej stosowanym trybem udzielania zamówień podprogowych jest właśnie zapytanie ofertowe lub ogłoszenie o przetargu. Niestety, przepisy w tym zakresie są niejasne i nie odpowiadają jednoznacznie na pytanie – po pierwsze jaką treść powinno mieć zapytanie ofertowe lub ogłoszenie o przetargu, a po drugie w jaki sposób takie postępowanie przeprowadzić.
W trakcie webinarium omówimy m.in. takie zagadnienia jak:
- jakie zasady obowiązują w przypadku udzielania zamówień podprogowych;
- jak szacować wartość zamówień podprogowych;
- jakie akty prawne mają zastosowanie w przypadku udzielania zamówień podprogowych;
- odpowiedzialność za udzielanie zamówień podprogowych;
- elementy ogłoszenia o przetargu lub zapytania ofertowego;
- środki ochrony prawnej dla wykonawców w postępowaniach podprogowych;
- czy w przypadku zamówień podprogowych można przeprowadzić negocjacje;
- jak przygotować dokumentację i przeprowadzić postępowanie podprogowe w ramach Asystenta Postępowania.
O prowadzących:
Paweł Sendrowski
Specjalizuje się w zamówieniach publicznych, dyscyplinie finansów publicznych oraz w zakresie prawidłowego wydatkowania środków z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej.
Z ramienia Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego prowadzi kontrolę postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, finansowanych ze środków zewnętrznych, w tym środków z Unii Europejskiej. Jest autorem komentarza do zasady konkurencyjności oraz do zagadnienia zamówień tego samego rodzaju. W kręgu jego zainteresowań są również zamówienia udzielane przez podmioty działające w ramach Organizacji Narodów Zjednoczonych (w tym zakresie prowadzę m.in. szkolenia dla Ministerstwa Rozwoju i Technologii oraz Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu). Prowadzi również szkolenia dla Wolters Kluwer Polska.
Jest przewodniczącym Rady Rozwoju Obszaru Gospodarczego przy Słubicko – Kostrzyńskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.
Wraz ze swoim zespołem stworzył portal do obsługi postępowań o udzielenie zamówienia publicznego „Asystent Postępowania”.
Nikita Mitar
Doradca ds. produktu „Asystent Postępowania”. Od 2021 roku zajmuje się rozwojem projektu „Asystent Postępowania” (programu informatycznego przeznaczonego do przygotowania i prowadzenia postępowań o udzielanie zamówień publicznych). Jest odpowiedzialny m.in za sprzedaż i pracę z klientami w zakresie korzystania z programu oraz za kontakt z jednostkami budżetowymi w zakresie udostępniania informacji publicznej.
Informacje praktyczne:
Szkolenie odbędzie się na platformie Microsoft Teams 19 marca 2025 (środa), od godziny 11.00 do 12.00.
Link do spotkania uczestnicy otrzymają 3 dni przed szkoleniem oraz przypomnienia 1 dzień i 1 godzinę przed szkoleniem.
Zapisy:
Na webinarium można się zapisać za pomocą formularza kontaktowego
Udział w webinarium jest bezpłatny, zarejestruj się!
*Jeżeli nie wyświetla się Tobie formularz zapisów (powodem może być np blokada obsługi javacript), napisz na biuro@postepowania.pl – podaj adres e-mail, imię i nazwisko!
-
Redakcja