WEBINAR: Zamówienia poniżej 170.000,00 zł netto – co się zmieni od stycznia 2026 r. i na co zwrócić uwagę, udzielając zamówień podprogowych

Zamówienie podprogowe (zwane również bagatelnymi, czy regulaminowymi) od zawsze budzą sporo kontrowersji. 

Zazwyczaj te wątpliwości dotyczą takich zagadnień jak: szacowanie wartości zamówienia i podział zamówienia, zasady sporządzania regulaminów, stosowanie trybów negocjacyjnych w ramach regulaminów udzielania zamówień, czy stosowanie przepisów kodeksu cywilnego w procesie udzielania zamówień podprogowych. 

Od 1 stycznia 2026 roku ustawodawca zwiększa próg stosowania ustawy prawo zamówień publicznych, który wynosić będzie 170.000,00 zł netto. Z pewnością ta decyzja ustawodawcy generować będzie dodatkowe pytania, wątpliwości i kontrowersje. 

W trakcie webinaru poruszone zostaną następujące zagadnienia:

  1. Zasady udzielania zamówień podprogowych 
  2. Szacowanie wartości zamówień podprogowych
  3. Tryby udzielania zamówień podprogowych 
  4. Zastosowanie przepisów k.c. przy udzielaniu zamówień podprogowych  
  5. Odpowiedzialność za proces udzielania zamówień podprogowych 
  6. Czy zwiększenie konkurencyjności to nowy obowiązek zamawiających 
  7. Jak ukształtować warunki zamówienia, aby podnieść konkurencyjność danego postępowania
  8. Jak wykazać racjonalność i efektywność dokonywanych wydatków podprogowych finansowanych ze środków UE 

Prowadzący

Paweł Sendrowski

Radca prawny, partner zarządzający w Wielkopolskiej Grupie Prawniczej. Specjalizuje się w kilku dziedzinach prawa: zamówienia publiczne (w tym zamówienia organizacji międzynarodowych), prawidłowe wydatkowanie środków z UE, proces inwestycyjny, jak również wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju. Angażuje się w proces odbudowy Ukrainy przy wykorzystaniu środków pochodzących z organizacji międzynarodowych. 

Z ramienia m.in.: MFiPR, BGK, NFOŚiGW, MKIDN prowadził kontrolę postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, finansowanych ze środków zewnętrznych. 

Jest autorem komentarzy: „Zamówienia tego samego rodzaju. Prawidłowe szacowanie wartości zamówienia” oraz „Procedury wydatkowania środków unijnych w perspektywie finansowej na lata 2014-2020”. Jest również autorem wielu publikacji z zakresu: zagranicznych zamówień, zielonych oraz zrównoważonych zamówień oraz zasad udzielania zamówień o wartości poniżej 130.000 zł netto (m.in. dla Wolters Kluwer). 

Prowadzi liczne szkolenie m.in. z zakresu: prawa zamówień publicznych, zamówień organizacji międzynarodowych, zrównoważonego rozwoju (w tym zakresie współpracuje z MRIT, PAIH, PARP, Wielkopolskim Funduszem Rozwoju oraz Wolters Kluwer). 

Był przewodniczącym Rady Rozwoju Obszaru Gospodarczego przy Słubicko – Kostrzyńskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Obecnie członek Rady Nadzorczej Funduszy Rozwoju Spółek S.A. 

Twórca portalu do obsługi postępowań o udzielenie zamówienia publicznego „Asystent Postępowania”. 

 

Nikita Mitar

Doradca ds. produktu „Asystent Postępowania”. Od 2021 roku zajmuje się rozwojem projektu „Asystent Postępowania” – programu informatycznego służącego do przygotowania i prowadzenia postępowań o udzielanie zamówień publicznych. Odpowiada m.in. za sprzedaż i obsługę klientów korzystających z programu oraz za kontakt z jednostkami budżetowymi w zakresie udostępniania informacji publicznej.

 

Termin: 27.11.2025, godz. 11:00 – 12:00

 

  • Redakcja

    Redakcja

    Asystent Postępowania