WEBINAR: Zamówienia poniżej 170.000,00 zł netto – co się zmieni od stycznia 2026 r. i na co zwrócić uwagę, udzielając zamówień podprogowych
Zamówienie podprogowe (zwane również bagatelnymi, czy regulaminowymi) od zawsze budzą sporo kontrowersji.
Zazwyczaj te wątpliwości dotyczą takich zagadnień jak: szacowanie wartości zamówienia i podział zamówienia, zasady sporządzania regulaminów, stosowanie trybów negocjacyjnych w ramach regulaminów udzielania zamówień, czy stosowanie przepisów kodeksu cywilnego w procesie udzielania zamówień podprogowych.
Od 1 stycznia 2026 roku ustawodawca zwiększa próg stosowania ustawy prawo zamówień publicznych, który wynosić będzie 170.000,00 zł netto. Z pewnością ta decyzja ustawodawcy generować będzie dodatkowe pytania, wątpliwości i kontrowersje.
W trakcie webinaru poruszone zostaną następujące zagadnienia:
- Zasady udzielania zamówień podprogowych
- Szacowanie wartości zamówień podprogowych
- Tryby udzielania zamówień podprogowych
- Zastosowanie przepisów k.c. przy udzielaniu zamówień podprogowych
- Odpowiedzialność za proces udzielania zamówień podprogowych
- Czy zwiększenie konkurencyjności to nowy obowiązek zamawiających
- Jak ukształtować warunki zamówienia, aby podnieść konkurencyjność danego postępowania
- Jak wykazać racjonalność i efektywność dokonywanych wydatków podprogowych finansowanych ze środków UE
Prowadzący

Paweł Sendrowski
Radca prawny, partner zarządzający w Wielkopolskiej Grupie Prawniczej. Specjalizuje się w kilku dziedzinach prawa: zamówienia publiczne (w tym zamówienia organizacji międzynarodowych), prawidłowe wydatkowanie środków z UE, proces inwestycyjny, jak również wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju. Angażuje się w proces odbudowy Ukrainy przy wykorzystaniu środków pochodzących z organizacji międzynarodowych.
Z ramienia m.in.: MFiPR, BGK, NFOŚiGW, MKIDN prowadził kontrolę postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, finansowanych ze środków zewnętrznych.
Jest autorem komentarzy: „Zamówienia tego samego rodzaju. Prawidłowe szacowanie wartości zamówienia” oraz „Procedury wydatkowania środków unijnych w perspektywie finansowej na lata 2014-2020”. Jest również autorem wielu publikacji z zakresu: zagranicznych zamówień, zielonych oraz zrównoważonych zamówień oraz zasad udzielania zamówień o wartości poniżej 130.000 zł netto (m.in. dla Wolters Kluwer).
Prowadzi liczne szkolenie m.in. z zakresu: prawa zamówień publicznych, zamówień organizacji międzynarodowych, zrównoważonego rozwoju (w tym zakresie współpracuje z MRIT, PAIH, PARP, Wielkopolskim Funduszem Rozwoju oraz Wolters Kluwer).
Był przewodniczącym Rady Rozwoju Obszaru Gospodarczego przy Słubicko – Kostrzyńskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Obecnie członek Rady Nadzorczej Funduszy Rozwoju Spółek S.A.
Twórca portalu do obsługi postępowań o udzielenie zamówienia publicznego „Asystent Postępowania”.

Nikita Mitar
Doradca ds. produktu „Asystent Postępowania”. Od 2021 roku zajmuje się rozwojem projektu „Asystent Postępowania” – programu informatycznego służącego do przygotowania i prowadzenia postępowań o udzielanie zamówień publicznych. Odpowiada m.in. za sprzedaż i obsługę klientów korzystających z programu oraz za kontakt z jednostkami budżetowymi w zakresie udostępniania informacji publicznej.
Termin: 27.11.2025, godz. 11:00 – 12:00
-

Redakcja
Asystent Postępowania

